"Soha nem felejtem el az elsőt..." Mi azonban az utolsóra kérdeztünk rá. Felmérésünk első részében a válaszdókat legutóbbi közigazgatási "élményeről" faggattuk.
A válaszadók 6 %-ának egy hétnél, 56 %-ának egyhónapnál fiatalabbak legutóbbi közigazgatási ügyintézéséről szóló emlékei. 21 %-a több, mint egy, ugyanakkor kevesebb, mint 6 hónapja intézett ügyet közhivatalban. Az irodában történtek tehát nem vesztek a múlt ködébe.
Reményen felül rövid időt várakoztak a kérdőívet kitöltő ügyfelek az egyes hivatalokban. 54 %-uk 5 percen belül ügyintézőhöz került, további 21 % negyedórán belül. 3 % várakozás nélkül intézhette ügyeit. Szomorú azonban, hogy az ügyfelek 13 %-ának fél óránál többe került, mire meghallgatta valaki.
Az ügyintézők egyharmadának sem volt lehetősége sorszámhúzót használnia legutóbbi hivatali ügyintézése során.
A várakozási idő azonban egy későbbi kérdésnél is előkerült: amikor a hivatal megítélését kérdeztük. A 0-tól 5-ig terjedő skálán pontozhatták a válaszadók a legutóbbi találkozás alapján az adott közigazgatási szervet. 39 ügyfél egy pontot sem adott a várakozási időre. Mivel 46-an 5 percen belül (várakozás nélkül, illetve legfeljebb 5 percet várakozva) intézhették ügyeiket, egyszerűen következtethetünk arra, hogy legalább hat ember számára az 5 perces várakozás is teljes mértékben elfogadhatatlan. Picit mintha türelmetlenek lennénk, nem?