Szeretünk selymeshangú lányokkal csevegni; kivéve vasárnap. Így foglalhatnánk össze röviden felmérésünk következő táblázatának tartalmát.
Arra voltunk kíváncsiak, hogy az ügyfelek milyen arányban vennék igénybe néhány a közigazgatásban bevezethető (vagy már be is vezetett) újítást.
A nóvumok közül az internetes információbeszerzést alkalmaznák a gyakorlatban leginkább válaszadóink. (Tegyük hozzá: egy internetes kérdőívet alkalmazó felmérés során meglepő lett volna, ha nem hasonló eredmény születik. Aki ugyanis vette a fáradtságot, és eljutott statisztikánk e részéhez, minden bizonnyal rendszeresen szörfözik a neten.) Valamivel kevesebben használnák a számítógépüket nyomtatvány letöltéséhez és megint valamivel kevesebben intéznék ügyeiket ténylegesen online. (Pontszámokra átfordítva azonban még e lehetőség is 4,1 pontot kapott átlagban, úgy, hogy 5 pont volt a maximum.) Ezt követi az elektronikus illetékbefizetés. 3,76 átlagpontot kapott a hivatali időn túli (hétköznap esti) ügyintézés, 3,71 pontot pedig a telefonos ügyfélszolgálat (call center) igénybe vétele. A többség nem intézné azonban ügyeit szombati napokon. A felkínált nóvumok közül pedig messze a legkevésbé kívánt a vasárnapi ügyintézés, mindössze 1,71 átlagpontszámmal. (Fontos megjegyezni, hogy a statisztikáróló szóló felhívást egy egyházi levelezőlistára is belinkeültük, ahonnan minden bizonnyal elsősorban a vasárnap szentségét tiszteletben tartó válaszadók érkeztek.) Azt, hogy a vasárnapi ügyintézésre is van társadalmunkban igény, jól érzékelteti az, hogy a Visegrádi utcai Központi Okmányiroda néhány hónapja a hét minden napján nyitva tart.