Egy közszolga elmélkedései

Jogról, közigazgatásról, hivatalról - egy köztisztviselő szemével.

Címkék

11. kerületi okmányiroda (1) adó (2) akta (1) alakuló ülés (2) aljegyző (1) alkotmány (4) alkotmánybíróság (2) alkotmányozás (4) államigazgatás (1) andi (1) anyakönyvvezető (2) apeh (2) bankfiók (1) bíróság (1) botrány (2) budapest (1) bulvár (1) bürokrácia (1) callgirl (1) ciki (1) civil szervezetek (1) csillag (1) diák (1) elnök (1) előítélet (1) emlékezés (1) emléklap (1) eper (1) eredmény (8) eskü (2) európai unió (1) e ügyintézés (1) falu (1) felháborodás (1) felmérés (10) felsőszenterzsébet (1) frakció (1) független (1) george clooney (1) határozat (1) hatáskör (1) házasságkötés (2) házasságkötő terem (1) helyesírás (1) hipermarket (1) hivatal (1) hivatalnok (1) iborfia (1) idézet (5) ígéret (1) iktatás (1) illem (2) internet (2) ismétlés (4) ítélet (1) járás (1) jegyző (2) jelkép (1) jellemzők (1) jelölt (1) jog (2) jogalkotás (1) jogállamiság (1) jogszabály (1) joviszony (1) kampány (1) kampányidőszak (1) karácsony gergely (1) képviselő (6) képviselőcsoport (1) képviselőjelölt (2) képviselő testület (4) kérdés (1) kérdőív (1) kezdet (1) kisebbségi önkormányzat (2) kistelepülés (1) kivonulás (1) kodifikáció (1) kontroll (1) könyv (3) könyvhét (1) korrupció (2) közigazgatás (10) közigazgatási bíróság (1) közszolga (2) köztisztviselő (9) kukorelli istván (1) lamm vanda (1) lány (1) lázár jános (1) márai (4) máriapócs (3) máthé gábor (1) máv (1) megítélés (1) méret (1) módosítás (1) mosoly (1) múlt (1) napló (1) nyár (1) nyilvánosság (1) okmányiroda (3) október 23. (1) önkormányzat (9) önkormányzati választás (3) önkormányzati választások (1) országgyűlés (1) ötletek (1) párt (1) pártállam (1) pénz (1) pettkó andrás (1) polgármester (3) politika (5) preambulum (1) publicisztika (1) rendelet (2) retró (1) sármőr (1) schiffer andrás (1) sör (2) startisztika (1) statisztika (9) stohl andrás (1) szarvashiba (1) szavazat (1) szavazólap (2) szent korona (2) szépirodalom (2) szépség (1) színpad (1) szombathely (1) taj kártya (1) tapasztalat (2) távhőszolgáltató (1) telefon (1) tiszabő (1) tisztaság (1) törvény (1) törvényjavaslat (2) törvénymódosítás (2) tulajdonságok (1) türelem (1) üdvözlet (1) ügyfél (5) ügyfélfogadás (1) ügyfélszolgálat (7) ügyintézés (3) ügyintéző (3) ünnep (2) űrlap (1) urna (1) választás (14) választási eljárás (2) várakozás (1) várakozási idő (1) vasárnap (1) vélemények (1) vers (1) villamos (1) viselkedés (3) vörös imre (1) web2 (1) zászló (1) Címkefelhő

Naptár

július 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Rólunk írták: TAJték

koz.szolga 2010.10.20. 17:31

Ez az a helyzet, amikor éghet minden köz- és kormánytisztviselő képe...

Az Onlinemarketing.blog.hu bloggere bizony megjárta, amikor új TAJ-kártyát szeretett volna igényelni.

Ezen a helyen is több alkalommal volt szó a közigazgatásban tapasztalható esetelekről, amikor az ügyfél, akiért dolgozunk (pontosabban dolgoznunk kellene) rossz szájízzel távozik a hivatalból. Az okok szinte mindig ugyanazok: felkészületlenség, rugalmatlanság, tiszteletlen viselkedés. Ezt védeni lehetetlen.

Bloggertársam posztjával csupán egy helyen vitatkoznék: "Azt még lenyelem, hogy fizetnem kell érte. Igaz, ellopták, van rendőrségi feljelentés is, de végülis dolgoztatom a közigazgatást, és oly' kevés adót szednek, hogy abból már nem fussa" - írja. Az adót az országgyűlés veti ki. Szintén a törvényhozás szabályozza az illetékeket és hatósági szolgáltatási díjakat is. A hivatalnok nem tehet más, mint beszedi azokat. Az ügyintéző nem dönt pénzről, még csak nem is lát bankjegyeket, csak kiolvassa a jogszabályból a beszedendő összeget.

A jóindulatú kollégák (merthogy azért ilyen is akad) védelmében pedig engedtessék meg még egy gondolat: Az elektronikus ügyintézés és bármilyen közigazgatási reform minisztériumi íróasztalok mögül tökéletesnek tűnik. Ezek gyakorlati megvalósítása azonban rendre többet igényel egy ENTER megnyomásánál. Nem tagadva a megfelelő humán erőforrás gyakori hiányát, a tapasztalat szerint leggyakrabban a legalapvetőbb technikai feltételek sem állnak a hivatalnokok rendelkezésére. Más esetekben pedig a legalapvetőbb jogszabályi garanciák sem érvényesülnének az eljárások leegyszerűsítésével. Az pedig egyenesen dilettáns elképzelés, hogy a jelenlegi apaprátus 15 %-ával automatizálni lehetne a közigazgatás rendszerét. A szent jogerősítő bélyegző védjen meg mindannyiunkat attól, hogy számítógépes algoritmusok hozzanak határozatot ügyeinkben!

Bloggertársamtól pedig - kollegáim nevében is - én kérek elnézést.

Címkék: ügyfélszolgálat ügyintézés ügyintéző taj kártya e ügyintézés

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kozszolga.blog.hu/api/trackback/id/tr812385816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.10.22. 17:17:45

Szia,

az igazi gond az volt, hogy a leírt és az automata által beolvasott tájékoztatáshoz képest az ügyintéző mást mondott, azt először letagadta, és csak aztán némi unszolásra volt hajlandó elmondani, hogy igen, mégis igaz. Vagyis hiába van a tájékoztatás, ha az ügyintézőnek ez nem tetszik, nem csinálja...
Az, hogy fizetnem kell, nem a közigazgatás hibája természetesen, az egyfajta rendszerhiba szerintem, és tovább erősíti az "ezeknek, adót?" motivációt.
Az automatizálás pedig természetesen a mostani infrastruktúrával nem megoldható, nagyon sok hardveres, szoftveres és legalább ennyi tudásban történő fejlesztés kell(ene) hozzá.

És köszönöm, hogy foglalkoztál a témával.

koz.szolga 2010.10.22. 17:24:30

@Konrad: Szia,
nem kell magyarázkodni, magam is felháborítónak tartom az efféle ügyintézést. Sajnos az ilyen viselkedés miatt tartanak minket naplopónak, akik "csak élősködnek az állam pénzén, körmöt reszelnek, és még tahó módon is viselkednek, amikor egy ügyfél kérdezni mer tőlük".
Egy szinten túl az automatizálást azonban elképzelhetetlennek tartom. Nincs az a modern számítógép, amely helyettesíteni tudná az emberi tényezőt egy-egy hatósági ügyben.
És én is köszönöm, hogy foglalkoztál a témával. Ha legközelebb hivatalos ügyet intézel, feltétlenül számolj be róla!